21.8.2024

Barents Summer Games -kilpailut järjestetään 23.–25.8.2024 Kemissä ja Torniossa

Barents Summer Games -kilpailut järjestetään tulevana viikonloppuna 23.–25.8.2024 Kemissä ja Torniossa.

Barents Games on vuosittain järjestettävä kansainvälinen 15–25-vuotiaiden nuorten urheilutapahtuma. Barentsin kilpailujen tarkoituksena on kehittää ja lisätä kansainvälistä yhteistyötä Barentsin alueella. Kisatapahtuma järjestetään vuorovuosin talvi- sekä kesäkisoina. Tulevissa kisoissa mukana on 13 eri urheilulajia ja yhteensä noin 1000 kilpailijaa Suomesta, Ruotsista ja Norjasta. Kisavalmisteluista vastaa Lapin Liikunta yhdessä järjestävien urheiluseurojen kanssa.

Järjestävät urheiluseurat ovat: Alatornion Pirkat, Karihaaran Verkkopalloseura ry, Kemin Pöytätennisseura (KePts), Bowling Club 016 ry, Suunta 2000, Pohjan Jousi, Veitsiluodon Kisaveikot ry, Kemin Palloseura, Keminmaan kuohu, Kemin Into, Tornion lentis -88, Lapin Ampujat, Länsi-Pohjan AVH-yhdistys ja Meri-Lapin Golfklubi.

Kemissä tapahtuu tulevana viikonloppuna! Luvassa on Barentsin kilpailujen lisäksi myös mm. Suurtoripäivä ja Peräkonttikirppis Kauppatorilla, Venepilkkikilpailut Veitsiluodon Kalapaikalla sekä Elämän virta –konsertti Kemin kirkossa. Lisätietoja löydät tapahtumakalenterista.