28.8.2024

Lapin hyvinvointialue järjestää asukastilaisuuden palveluverkon muutoksista ja suunnitelmista Kemissä 18.9.2024

Lapin hyvinvointialue järjestää palveluverkon muutossuunnitelmista asukastilaisuuksia syksyn aikana. Kemissä tilaisuus järjestetään 18.9.2024 kello 17–19, järjestämispaikka on Kulttuurikeskus (pieni auditorio), Marina Takalon katu 3.

Tilaisuudessa hyvinvointialueen edustajat kertovat kuntakohtaisesti hyvinvointialueen palveluverkon muutoksista ja suunnitelmista. Oman paikkakuntansa tilaisuudessa asukkaat, paikalliset kumppanit ja paikallispäättäjät voivat kysyä ja kommentoida sekä antaa palautetta. Paikalla on hyvinvointialueen johtoa vastaamassa kysymyksiin ja kertomassa muutoksista.

Hyvinvointialue järjestää asukastilaisuudet yhteistyössä Lapin kuntien ja kaupunkien kanssa. Tilaisuudet ovat kaikille avoimia, eikä niihin ole ennakkoilmoittautumista. Osallistuminen on mahdollista myös etäyhteydellä – etälinkit lisätään aikatauluun sitä mukaa kun ne varmistuvat.

Asukastilaisuudet ovat osa uudelleenvalmistelua, jonka aluehallitus päätti käynnistää palveluverkon suunnitelmien osalta. Aluevaltuusto päätti palveluverkkoon liittyvistä linjauksista jo kertaalleen huhtikuussa, mutta päätöksistä on tehty valituksia hallinto-oikeuteen.

Kysyä ja kommentoida voi myös hyvinvointialueen verkkosivuilla

Osoitteessa https://lapha.fi/palvelustrategia on mahdollisuus jättää avoimia kysymyksiä ja kommentteja liittyen palveluverkon uudistamiseen. Kysymykset ja kommentit julkaistaan verkkosivustolla nimimerkkien kanssa syksyn aikana.

Palveluverkon muutossuunnitelmaan voi tutustua osoitteessa: https://lapha.fi/palvelustrategia.

Lisätietoja:
Sirkka-Liisa Olli, strategiajohtaja, Lapin hyvinvointialue