20.9.2024

Pointin neljännet Osaamismarkkinat Kemi Areenalla odottaa uutta kävijäennätystä

Työnhakijoille, alan vaihtajille ja opiskelijoille suunnattujen Pointin Osaamismarkkinoiden teemana on tänä vuonna Kemi kutsuu, kaikkia tarvitaan. Keskiviikkona 2.10 kello 12 käynnistyvän tapahtuman juontavat stand up-koomikko ja K-kauppias Ali Jahangiri sekä Pointin palvelukoordinaattori Susanna Ukonaho.

Tapahtumaan odotetaan jopa 700 kävijää ja sinne on tulossa myös ennätysmäärä näytteilleasettajia. Esimerkiksi kaikki Lapin oppilaitokset esittäytyvät markkinoilla ja mukana on lisäksi lukuisa määrä hankkeita, organisaatioita ja eri alojen yrityksiä.

Tapahtuman teematoreilla tuodaan esiin tänä vuonna erityisesti matkailu-, sosiaali-, terveys-, hyvinvointi-, metsä-, logistiikka-, palvelu- ja kaupan alan mahdollisuuksia. Alueelta löytyy myös urakahvila, jossa kävijät saavat opinto- ja uraohjausta nonstop-palveluna asiantuntijoilta.

Kaikki Lapin oppilaitokset esittelevät markkinoilla omaa koulutustarjontaansa, alueen eri toimijat ja TE-palvelut ovat näkyvästi esillä palveluineen, hanketorilta voi löytää kiinnostavia mahdollisuuksia ja paikalla on yritysten edustajia kertomassa heidän tämän hetken työvoimatarpeestaan tai selvittämässä, millaisen koulutuspolun kautta yritykseen olisi mahdollista päästä töihin.

Monimuotoisen ohjelman lisäksi luvassa on myös työnäytöksiä esimerkiksi suutariopiskelijoilta sekä oppilaitosten kalustoesittelyä, muun muassa sähkörekka on tulossa ulos näytille.

Tule tsekkaamaan mitä mahdollisuuksia Meri-Lappi tarjoaa!