17.6.2024

Selkäsaareen suuntautuvat meriretket alkavat yhteistyössä Kemin matkailuyhtiön ja yrittäjien kanssa

Kemin Matkailu Oy jatkaa yhteistyön laajentamista paikallisten toimijoiden kanssa ja kehittää uusia tapoja tuoda esiin Kemin matkailutarjontaa, sekä edistää alueen kehitystä. Kemin edustalla olevan Selkäsaaren saavutettavuus paranee huomattavasti, kun sinne saapuu uusi laituri kaupungin toimesta heinäkuun alusta. Kemin Matkailu Oy, Merike ja Perämeren Jähti ovat yhteistyössä kehittäneet saareen uuden merellisen tuotteen, joka on myynnissä matkailuyhtiön uudessa verkkokaupassa ja jonka Merike ja Perämeren Jähti operoivat. Meriretki Selkäsaareen on tarjolla 2.7.-6.8. tiistaisin joko Leilalla tai Jähdillä. Retki lähtee Kemin sisäsatamasta.

Meriretken aikana pääsee nauttimaan meri-ilmasta ja saariston rauhasta, unohtamaan arjen kiireet ja kokemaan kauniin lähisaaren luonnon. Perillä Selkäsaaressa odottaa lyhyt kävelymatka oppaan johdolla, joka vie kodalle, missä paistetaan makkarat ja nautitaan olosta luonnon helmasta. Saaressa on mahdollisuus vaeltaa poluilla ja osallistua perinteisiin pihaleikkeihin. Retki sisältää myös vierailun Kemin LumiLinnan SnowExperience365 -elämystilaan, mikä tekee päivästä täydellisen seikkailun.

“Tämän yhteistyön myötä avautuu uusi mahdollisuus sekä paikallisille, että matkailijoille, osallistua meriretkiin ja päästä tutustumaan Selkäsaareen. Tämä myös rikastuttaa alueemme tuotevalikoimaa ja saadaan tauon jälkeen meidän Selkäsaaren kodat käyttöön,”kertoo Kemin Matkailu Oy:n yhteys- ja kehityspäällikkö Noora Barria. Kemin Matkailulla on Selkäsaaressa Latukahvila-rakennuksen lisäksi Sauna & Kotakylä, jonne voi esimerkiksi yritykset järjestää työhyvinvointipäiviä. Nämä paketit on varattavissa matkailun myyntitoimistolta ja ne operoi samat yrittäjät kuin meriretkenkin, eli Ahosen Olli tai Oskar van Ieperen. Latukahvilaa on pyörittänyt pari viimeistä talvea Erävalakia.

M/S Leila aloittaa reittiliikenteen 22.6.2024 ja risteilee pitkin kesää Laitakariin, Syvälettoon ja Selkäsaareen. Jähti risteilee Perämeren kansallispuistoon Sarven saareen ja Pensaskariin. Molemmat alukset on varattavissa myös yksityistilaisuuksiin ja risteilyihin.

Tiedotteen laati: Noora Barria, yhteys- ja kehityspäällikkö, Kemin Matkailu Oy

Lisätietoja:
Jaakko Löppönen, toimitusjohtaja, Kemin Matkailu Oy:
jaakko.löppönen@experience365.fi
Olli Ahonen, Perämeren Jähti: kippariolli.ahonen@gmail.com